רשימת תפוצה

תוכן עניינים

כיום, אחת הדרכים היעילות ביותר לפרסום מוצרי ושירותי העסק ללקוחות שהתעניינו בעבר, היא באמצעות שימוש ברשימות תפוצה. בעוד חוק הספאם מונע מאיתנו משלוח ללקוחות שביקשו לצאת מרשימה זו, כל לקוח שעדיין נמצא ברשימה הוא פוטנציאלי למכירה נוספת.

אם היום אתם רוצים להזכיר ללקוחות אלה את קיומכם או לשלוח להם קופן למבצע שאתם עורכים, הכי נוח לעשות זאת באמצעות רשימת תפוצה בווטצאפ.

כיצד יוצרים רשימת תפוצה בווטצאפ?

כיום, בניגוד לעבר, קל מאוד ליצור רשימות תפוצה בווטצאפ.

כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק להשתמש בפונקציה מובנית בתוך התפריט של הווטצאפ עצמו. אתם מגיעים לתפריט, בוחרים ליצור רשימת תפוצה, מוסיפים את אנשי הקשר שלכם עם מספרי הטלפון שלהם ואז יכולים לבחור איזו הודעה לשלוח לכולם.

ומה לגבי הנמענים שלכם? האם הם יודעים שהוספתם אותם לרשימת התפוצה? לא ולא. מבחינת כל אחד מהנמענים שמקבלים את ההודעה שלכם – ההודעה נשלחה ישר אליו ולא לאחרים. זה קצת דומה לשימוש ב- BCC באי-מייל שלכם.

חשוב לדעת כי יש מגבלה בכמות האנשים שווטצאפ מאפשרים לשלוח להם הודעה. כיום מדובר ב-256 אנשים, אבל הנתון הזה כמובן יכול להשתנות גם בעתיד במידה וחברת מטא (בעלת פייסבוק) תשנה את המדיניות הזו.

מה היתרונות של בניית רשימת תפוצה?

לבניית רשימת תפוצה בווטצאפ יש לא מעט יתרונות. אתם יכולים לחסוך זמן ולשלוח למספר גדול של נמענים הודעה אחת ברגע. כמו כן, אתם יכולים לעדכן לקוחות במתרחש בעסק שלכם ולהזכיר שאתם קיימים. אם עשיתם כרטיס ביקור דיגיטלי תוכלו  להודיע לכם על כך, ולסייע להם לשמור את פרטי ההתקשרות שלכם.

מתי נכון לשלוח הודעות לרשימת התפוצה שלכם?

כעת, אתם בטח תוהים מתי הזמן הנכון לשלוח הודעות. כמובן שלא כדאי לשלוח את ההודעות מוקדם מדי בבוקר או מאוחר בלילה, כאשר הנמענים שלכם ישנים.

כמו כן, כדאי לא לשלוח הודעות מכניסת השבת ועד יציאתה. עדיף לשלוח את ההודעות בימי חול, ומדי פעם לגוון ביום ובשעה. לפעמים בבוקר ולפעמים אחרי הצהריים.

בנוסף, תוכלו לשלח הודעות בחגים המזכירות את קיומכם. כמו – חג שמח או שנה טובה.

אם יש שינוי מהותי בעסק שלכם, כמו בזמן פתיחת סניף חדש או אירוע מכירות שונה מהרגיל (בלאק פרידיי…) יש לכם כמובן תירוץ טוב למשלוח הודעה.

האם עשויות להיות בעיות במשלוח הודעות לרשימת תפוצה?

זכרו, כי היום יש חקיקה מחמירה על הוספת אנשים ללא רשותם לרשימה. כמו כן, אתם צריכים גם לאפשר בקלות לכל אחד שרוצה לצאת מהרשימה לשעות זאת. כתבו לאנשים איך הם עוזבים את רשימת התפוצה. אל תציקו להם בהודעות חוזרות ונשנות כל יום, והקפידו לתת להם ערך. למשל, אם תשלחו קופונים שווים למוצרים שלכם, לינק למדריך חינמי בנושא שמעניין אותם או עדכונים חשובים בתחום שלכם, יותר אנשים ירצו לקבל הודעות. כך, הם ישארו ברשימת התפוצה שלכם הרבה יותר זמן.

כפי שניתן לראות בניית רשימת תפוצה בווטצאפ היא שלב בסיסי בשיווק מוצלח, ובכל זאת עסקים רבים כל כך מזלזלים בזמן ובמאמץ שנדרש כדי ליצור רשימת תפוצה איכותית. כתוצאה מכך, לרוב הם מסתפקים ברווחים לטווח קצר במקום ביתרונות ארוכי הטווח שמגיעים עם רשימת תפוצה בריאה ואיכותית.

לכן, כדאי לכם להשקיע כבר היום בהוספת אנשי הקשר המעוניינים לקבל את ההודעות מכם. אם יש לכם תתי קבוצות (כמו: נשים או גברים/לקוחות מעיר מסוימת), כדאי לחלק גם את הקבוצות בווטצאפ למיני רשימות תפוצה. כך, תוכלו להתאים את השפה וההקשר של ההודעה לכל קבוצת לקוחות בנפרד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

אהבתם את הכתבה? שתפו!

Facebook
Pinterest
LinkedIn

טיפים נוספים