קידום ממומן (PPC) – עשה זאת בעצמך

1. כדי לפתוח חשבון ב Google ADS צריך קודם כל לפתוח Gmail (למי שיש כבר כתוב Gmail יכול לדלג לשלב מספר 3), כנסו ל Google.co.il ולחצו על המילה "Gmail" שנמצאת בחלק העליון בצד שמאל של המסך

2. לחצו על הכפתור "ליצירת חשבון" מלאו את הפרטים שלכם כולל שם משתמש וסיסמא ולחצו על "הבא", מלאו את מספר הנייד שלכם, תאריך לידה ולחצו על "הבא", לחצו על הכפתור "אני מסכים/ה" וזהו, יש לכם כתובת Gmail חדשה

3. חפשו בגוגל את צמד המילים "Google ADS" וכנסו ללינק הראשון, לחצו על הכפתור "מתחילים"

4. לחצו על "מעבר למצב מתקדם"

5. בעמוד "בחירת מטרה" בחרו "לידים" ובעמודה "מהו סוג הקמפיין הרצוי" בחרו "חיפוש"

6. המשיכו למטה בשאלה "אילו פעולות של הלקוחות יובילו להשגת היעד" בחרו "ביקורים באתר" והכניסו את כתובת הכרטיס ביקור או הדף נחיתה שלכם ולחצו על "המשך"

7. תנו שם חדש לקמפיין, בסעיף "מיקומים" אם אתם עובדים בכל הארץ, השאירו את הנקודה על המילה "ישראל", אם אתם עובדים במקומות ספציפים, בחרו "מיקום אחר" והכניסו את המיקום שבהם תרצו להופיע (כדי להתפרס על מקומות מרובים במקום בערים ספציפיות הוסיפו את המילה "מחוז", למשל "מחוז המרכז" או "מחוז הדרום")

8. בסעיף "שפות" הוסיפו את השפות אנגלית, רוסית, צרפתית וערבית, בסעף "תקציב" בחרו תקציב יומי שאותו תרצו להוציא, זה סעיף מאוד דינמי המשתנה בין לקוח ללקוח, אבל כמעט כל עסק יהיה חייב להוציא בין 50 – 250 ₪ לפחות ביום כדי לקבל תוצאות ויש עסקים שיבחרו להוציא אפילו יותר (יש לי לקוחות שמוצאים 2,000 – 3,000 ₪ ביום ויש כאלו שמוצאים 20 ₪ ביום)

9. בסעיף "בינדג" בשאלה "במה יתמקד הקמפיין שלך" בחרו ב"קליקים" ולחצו על "הגדרה של הצעת מחיר מקסימלית לקליק" גם הסעיף הזו מאוד דינמי, תשאלו אתם עצמכם, מה המחיר שאתם מוכנים לשים פר לקוח שנכנס לכם לאתר ("פר קליק"), קחו בחשבון שבערך אחד מכל 5 – 8 לקוחות שנכנסים לאתר באמת יתקשר, התחילו במחיר נמוך, לדוגמה, נתחיל ב 3 ₪, ונבדוק למחרת, בסוף היום, האם הקמפיין הצליח להגיע לתקציב היומי הכללי שבחרתם (כמו שהסברתי בסעיף הקודם, התקציב הכללי צריך לעמוד על 50 – 250 ₪ ליום), אם לא, עלו בעוד חצי שקל או שקל ובדקו יום למחרת אם הגעתם או אפילו התקרבתם לתקציב היומי, לעומת זאת אם התקציב נגמר, אולי הוא נגמר מהר מידי, הורידו את המחיר פר קליק בחצי שקל או שקל ובדקו יום למחרת באמצע היום האם התקציב עוד פעם נגמר, המשיכו לעבוד בצורה הזו עד שתגיעו למצב שהתקציב היומי נגמר או כמעט נגמר בסוף היום אבל חוסל כבר בצהריים. לחצו על "שמירה והמשך"

10. הכניסו לפחות 3 כותרות ו – 2 תיאורים למודעה, כותרת לדוגמה: כרטיס ביקור דיגיטלי במחיר מנצח, תיאור לדוגמה: כנסו והזמינו כרטיס ביקור דיגיטלי הכולל תגובות של לקוחות ממליצים שיתן לכם נוכחות מסיבית ברשת ויעזור לעסק שלכם לצמוח. חשוב שבכתורות ובתיאורים שלכם יופיעו הביטויי מפתח שתבחרו בסעיף 12.

11. למתקדמים (לא חובה), תוכלו ללחוץ על "סוגים נוספים של נכסים דיגיטליים" ולהוסיף תוספות למודעות שלכם, אני בדרך כלל מוסיף שיחות טלפון, יתרונות מרכזיים ותוספי מידע מובנים. לחצו על "שמירה והמשך"

12. בחרו שם לקבוצת מודעות שלכם, בסעיף "מילות מפתח" הכניסו את כתובת הכרטיס ביקור או הדף נחיתה שלכם ומתחת הכניסו את המילות מפתח שבהם תרצו להופיע בגוגל, שימו לב, הכניסו את המילות מפתח רק עם גרשיים או סוגרים בסוף ובהתחלה, לדוגמה, "כרטיס ביקור דיגיטלי" ו – [כרטיס ביקור דיגיטלי], לעולם את תכניסו את הביטוי ללא גרשיים או סוגריים, זה יגרום לאתר שלכם להופיע במילות מפתח לא רלוונטיות (לדוגמה, היה לי לקוח שהכניס את הביטוי, "הדפסת לוחות שנה" ללא גרשיים או סוגריים וכל מי שחיפש "מה התאריך היום" לחץ עליו. לחצו על "שמירה והמשך"

13. הכניסו את פרטי האשראי שלכם, לחצו על "שליחה" וזהו, יש לכם קמפיין בGoogle ads

14. לאחר שסיימנו,נסביר לכם איך להשהות או להסיר את הקמפיין שיצרתם למקרה ותרצו, לחצו על "כל הקמפיינים" ועל "קמפיינים" (אם אתם לא רואים את "כל הקמפיינים" לחצו על האייקון של השלוש פסים בחלק העליון של המסך בצד ימין), בכל רגע נתון, תוכלו להשהות או להסיר את הקמפיין שלכם ע"י לחיצה על הנקודה הירוקה ובחירה בפעולה הרצויה. 

15. הדבר השני שחשוב שתגדירו אלו שעות הפעלות של הקמפיין, לחצו על הקמפיין שלכם ועל "תזמון הצעת מודעות" באמצעות לחיצה על האייקון העגול עם הרקע הכחול, תוכלו להגדיר באיזה ימים ובאיזה שעות הקמפיין שלכם יעבוד.

16. עכשיו, בואו נכיר את המושג "מילות מפתח שליליות", לחצו על הקמפיין שלכם ובחרו ב"מילות מפתח שליליות" לחצו על האייקון + עם הרקע הכחול והוסיפו כל מילה שעולה לכם בראש שאם היא מופיעה בשורת חיפוש, לא תרצו להציג את המודעה שלכם, לדוגמה, אם מישהו מחפש "כרטיס ביקור דיגיטלי בחינם" אני לא ירצה שיראו את המודעה שלי, אז אני יכניס את הביטוי בחינם, חינם, ללא עלות וכדומה (כאן לא צריך להוסיף גרשיים או סוגריים) כמילות מפתח שליליות. אם הקמפיין שלכם עובד כבר כמה ימים, תוכלו לעבור ל"מונחי חיפוש", לבחור תאריך שבו תרצו ולבדוק את מונחי החיפוש (בחלק השמאלי העליון תוכלו לבחור את התאריכים או שפשוט לחצו על "להצגת 30 הימים האחרונים" וחפשו בין הביטויים עוד מילות מפתח שתוכלו להכניס אותם כשליליות.

17. לאחר שסיימנו תוכלו לבצע עם כמה פעולות לשיפור הקמפיין, כנסו ל"כלים והגדרות" ולחצו על "הכלי לתכנון מילות מפתח", לחצו על "רוצה לגלות מילות מפתח חדשות" ורישמו כמה שיותר ביטויי מפתח שקשורות לעסק שלכם, בתוצאות שתקבלו תוכלו לראות ביטויי מפתח נוספים שתוכלו להזין לקמפיין שלכם, אם מצאתם ביטויי מפתח חדשים, העתיקו אותם (הוסיפו גרשיים וסוגריים לכל ביטוי) חזרו לעמוד הראשי (תוכלו לעשות זאת ע"י לחיצה על החץ שנמצא בחלק העליון בצד הימיני של המסך), לחצו על הקמפיין שלכם ועברו אלי "מילות מפתח" – "מילות מפתח לרשת החיפוש", לחצו על האייקון + עם הרגע הכחול והוסיפו את מילות המפתח שמצאתם.

וזהו:) רק ניתן לכם עוד שתי כלים מצויינים שיעזרו לכם וסיימנו:

1. עוטף מילות מפתח – הכלי שיעזור לכם בצורה מהירה להוסיף גרשיים וסוגריים לביטויי מפתח שבחרתם
2. kwfinder – כלי בתשלום שיעזור לכם לחפש מילות מפתח חדשות ולראות את העלות שלהם.

מקווה שהצלחנו לעזרו:)